Erasmus+
207
11:20
06.01.2022

 

Erasmus+, 2021-2027 dönemi için eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarındaki AB Programıdır. Eğitim, öğretim, gençlik ve spor, vatandaşları kişisel ve mesleki gelişimlerinde destekleyen kilit alanlardır. Yüksek kaliteli, kapsayıcı eğitim ve öğretimin yanı sıra yaygın ve yaygın öğrenme, nihayetinde gençleri ve her yaştan katılımcıyı, demokratik topluma anlamlı katılımları, kültürlerarası anlayış ve işgücü piyasasında başarılı geçişler için gereken nitelikler ve becerilerle donatır. . Programın 2014-2020 dönemindeki başarısı üzerine inşa edilen Erasmus+, niteliksel etkisine odaklanarak ve daha kapsayıcı ve uyumlu, daha yeşil ve dijital olarak katkıda bulunarak daha fazla katılımcıya ve daha geniş bir organizasyon yelpazesine sunulan fırsatları artırma çabalarını güçlendiriyor. uygun toplumlar.

 

Avrupa vatandaşlarının giderek daha mobil, çok kültürlü ve dijital hale gelen dinamik olarak değişen bir toplumda ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve yeterliliklerle daha iyi donatılması gerekiyor. Okumak, öğrenmek ve çalışmak için başka bir ülkede vakit geçirmek standart hale gelmeli ve herkese anadiline ek olarak iki dil daha öğrenme fırsatı sunulmalıdır. Program, Avrupa Eğitim Alanı, 2021-2027 Dijital Eğitim Eylem Planı, Avrupa Birliği Gençlik Stratejisi ve Avrupa Birliği Spor Çalışma Planı (2021-24) hedeflerini destekleyen kilit bir bileşendir.

 

COVID-19 pandemisinin gösterdiği gibi, eğitime erişim, herkes için eşit fırsatları teşvik ederken hızlı bir iyileşme sağlamak için her zamankinden daha önemli olduğunu kanıtlıyor. Bu iyileşme sürecinin bir parçası olarak, Erasmus+ programı, kimseyi geride bırakmamak amacıyla Avrupa ve ötesindeki insanların kişisel, sosyo-eğitimsel ve mesleki gelişimlerine yönelik fırsatları destekleyerek kapsayıcı boyutunu yeni bir ufka taşıyor.

 

Eylemlerinin niteliksel etkisini artırmak ve fırsat eşitliği sağlamak için Program, farklı yaşlardan ve farklı kültürel, sosyal ve ekonomik geçmişlerden gelen insanlara daha fazla ve daha iyi ulaşacaktır. Engelliler ve göçmenler de dahil olmak üzere daha az fırsatı olanlara ve ayrıca uzak bölgelerde yaşayan veya sosyo-ekonomik zorluklarla karşı karşıya olan Avrupa Birliği vatandaşları ile yakınlaşmak Programın merkezinde yer almaktadır. Bunu yaparken, Program aynı zamanda katılımcılarını, özellikle gençleri, Avrupa Birliği ortak değerleri hakkında farkındalık yaratarak, sivil topluma katılmaya ve katılmayı öğrenmeye teşvik edecektir. Program, özellikle Eylül 2021'de Birliğin Durumu konuşmasında açıklanan Avrupa Gençlik Yılı 2022 ile bağlantılı destekleyici faaliyetler yoluyla gençleri güçlendirmeye ve demokratik hayata katılımlarını teşvik etmeye devam edecektir.

 

Ayrıca, iklim değişikliğiyle mücadele, temiz enerji, yapay zeka, robotik, büyük veri analizi vb. gibi ileriye dönük alanlarda dijital beceriler ve yeterlilikler ile becerilerin geliştirilmesi, Avrupa'nın gelecekteki sürdürülebilir büyümesi ve uyumu için esastır. Program, yeniliği teşvik ederek ve Avrupa'nın bilgi, beceri ve yeterlilik açığını kapatarak anlamlı bir katkı sağlayabilir. AB işletmelerinin yetenek ve inovasyon yoluyla daha rekabetçi hale gelmesi gerekiyor. Bilgi, beceri ve yeterliliklere yapılan bu yatırım, sürdürülebilir büyümeye katkıda bulunarak ve Avrupa ve ötesinde eşitlik, refah ve sosyal içermeyi sağlayarak bireylere, kurumlara, kuruluşlara ve bir bütün olarak topluma fayda sağlayacaktır.

 

Diğer bir zorluk, Avrupa çapında demokratik yaşama sınırlı katılım eğilimleri ve Avrupa meseleleri ve bunların tüm Avrupa vatandaşlarının yaşamları üzerindeki etkileri hakkında düşük bilgi ve farkındalık seviyeleri ile ilgilidir. Birçok insan kendi topluluklarına veya Avrupa Birliği'nin siyasi ve sosyal yaşamına aktif olarak katılma ve katılma konusunda isteksizdir veya zorluklarla karşılaşmaktadır. Avrupa kimliğinin güçlendirilmesi ve gençlerin demokratik süreçlere katılımı Avrupa Birliği'nin geleceği için büyük önem taşımaktadır. Bu konu, gençlerin beceri ve yeterliliklerinin yanı sıra aktif vatandaşlıklarını geliştirmeyi amaçlayan yaygın öğrenme faaliyetleri yoluyla da hedeflenebilir.

 

Avrupa Birliği'nin ekonomisini sürdürülebilir kılma öncelikleri doğrultusunda, projeler çevre dostu bir şekilde tasarlanmalı ve her yönüyle yeşil uygulamaları içermelidir. İlgili kuruluşlar ve katılımcılar, projelerini tasarlarken, onları çevresel sorunları tartışmaya ve öğrenmeye teşvik edecek, kendi seviyelerinde neler yapılabileceğini düşündürecek ve alternatif daha yeşil uygulama yolları bulmalarına yardımcı olacak çevre dostu bir yaklaşıma sahip olmalıdır. onların faaliyetleri.

 

Eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarındaki kuruluşlar arasında ulusötesi ve uluslararası işbirliğini desteklemek ve kolaylaştırmak, insanları daha fazla bilgiye sahip olmak için temel yetkinlikler, okuldan erken ayrılmayı azaltma ve örgün, yaygın ve yaygın öğrenme yoluyla edinilen yetkinlikleri tanıma gereklidir. Fikirlerin dolaşımını ve en iyi uygulamaların ve uzmanlığın aktarılmasını ve dijital yeteneklerin geliştirilmesini kolaylaştırır, böylece sosyal uyumu güçlendirirken yüksek kaliteli bir eğitime katkıda bulunur. Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği'nin en görünür başarı öykülerinden biridir. Hem Avrupa içi hem de uluslararası ortaklıklar boyutunu kapsayan eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarında 30 yılı aşkın Avrupa programlarının başarılarına dayanmaktadır.

 

 

Erasmus+ Program Rehberi, Avrupa Komisyonu tarafından kabul edilen Erasmus+ yıllık Çalışma Programına uygun olarak hazırlanmıştır ve bu nedenle sonraki yıllarda kabul edilen Çalışma Programlarında tanımlanan öncelikleri ve eylem hatlarını yansıtacak şekilde revize edilebilir. Bu Kılavuzun uygulanması, aynı zamanda, AB Bütçe Otoritesi tarafından yıl için bütçenin kabul edilmesinden sonra veya geçici on ikinciler sisteminde öngörülen şekilde, taslak bütçede öngörülen ödeneklerin mevcudiyetine de tabidir.

 

 

 

 

 

ERASMUS+ PROGRAMININ HEDEFLERİ VE ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİ NELERDİR?

 

GENEL AMAÇ

Programın genel amacı, yaşam boyu öğrenme yoluyla, Avrupa ve ötesinde eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarında insanların eğitimsel, profesyonel ve kişisel gelişimlerini desteklemek, böylece sürdürülebilir büyümeye, kaliteli işlere ve sosyal uyuma katkıda bulunmaktır. yenilikçiliği teşvik etmek ve Avrupa kimliğini ve aktif vatandaşlığı güçlendirmek. Bu itibarla, Program, temel sektörel gündemleri ile eğitim ve öğretim alanında Avrupa stratejik işbirliğinin uygulanmasını destekleyen bir Avrupa Eğitim Alanı oluşturmak için kilit bir araç olacaktır. Ayrıca, 2019-2027 Avrupa Birliği Gençlik Stratejisi kapsamında gençlik politikası işbirliğini ilerletmede ve sporda Avrupa boyutunu geliştirmede kilit öneme sahiptir.

 

 

ÖZEL HEDEFLER

Programın aşağıdaki özel hedefleri vardır:

? eğitim ve öğretim alanındaki kuruluşlar ve politikalar düzeyinde bireylerin ve grupların öğrenme hareketliliğinin yanı sıra işbirliği, kalite, içerme ve eşitlik, mükemmellik, yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik etmek;

? gençlik alanında örgütler ve politikalar düzeyinde işbirliği, kalite, içerme, yaratıcılık ve yeniliğin yanı sıra gençler arasında yaygın ve yaygın öğrenme hareketliliğini ve aktif katılımını teşvik etmek;

? spor organizasyonları ve spor politikaları düzeyinde işbirliği, kalite, katılım, yaratıcılık ve yeniliğin yanı sıra spor personelinin öğrenme hareketliliğini teşvik etmek.

 

ERASMUS+ PROGRAMININ ÖNCELİKLERİ

 

Kapsayıcılık ve Çeşitlilik

Program, tüm faaliyetlerinde eşit fırsatları ve erişimi, kapsayıcılığı, çeşitliliği ve adaleti teşvik etmeyi amaçlar. Organizasyonlar ve daha az fırsata sahip katılımcılar bu hedeflerin merkezinde yer alır ve bunları akılda tutarak, program mekanizmaları ve kaynakları onların hizmetine sunar. Kuruluşlar, projelerini ve faaliyetlerini tasarlarken kapsayıcı bir yaklaşıma sahip olmalı ve onları çok çeşitli katılımcılar için erişilebilir hale getirmelidir.

 

Bunu başarmak için Ulusal Ajanslar, projelerin mümkün olduğunca kapsayıcı ve çeşitli olması amacıyla desteklenmesi de hayati önem taşımaktadır. Ulusal Ajanslar, Avrupa düzeyindeki genel ilke ve mekanizmalara dayalı olarak, daha az fırsata sahip katılımcıların ihtiyaçlarını en iyi şekilde ele almak ve bu hedef gruplarla çalışan kuruluşları kendi ulusal bağlamlarında desteklemek için dahil etme ve çeşitlilik planları hazırlayacaktır. Aynı zamanda, programın uygulanmasını destekleyen SALTO Kaynak Merkezleri, özellikle Ulusal Ajans personeli için bilgi toplama ve kapasite geliştirme faaliyetlerini tasarlama ve yürütme ile ilgili olarak dahil etme ve çeşitlilik önlemlerinin teşvik edilmesinde ve yaygınlaştırılmasında kilit oyunculardır. program yararlanıcıları. Aynı şekilde, Avrupa Eğitim ve Kültür Yürütme Ajansı (EACEA), merkezi olarak yönetilen program kolları için eşit derecede önemli bir rol oynamaktadır. Programla ilişkili olmayan üçüncü ülkelerde, AB Delegasyonları ve - varsa - Ulusal Erasmus+ Ofisleri (NEO'lar) ve Erasmus+ Odak Noktaları da programı bu Strateji tarafından ele alınan hedef gruplara yaklaştırmada kilit rol oynar.

 

Bu ilkeleri uygulamak için, daha geniş bir kuruluş yelpazesi için finansmana daha kolay erişimi desteklemek ve daha az fırsatla daha fazla katılımcıya daha iyi ulaşmak için tüm program alanlarını kapsayan bir Kapsayıcılık ve Çeşitlilik Stratejisi1 tasarlanmıştır. Ayrıca, kapsayıcılık ve çeşitlilikle ilgili konularda çalışmayı amaçlayan program aracılığıyla desteklenen projeler için bir çerçeve oluşturur. Bu Strateji, farklı hedef grupların Avrupa içinde ve ötesinde bu tür fırsatlara erişimde karşılaşabilecekleri engellerin ele alınmasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

 

Aşağıda belirtilen bu tür potansiyel engellerin listesi ayrıntılı değildir ve erişilebilirliği artırma ve daha az fırsata sahip kişilere ulaşma amacıyla harekete geçme konusunda bir referans sağlama amacını taşır. Bu engeller, hem tek başına bir faktör olarak hem de aralarında kombinasyon halinde katılımlarını engelleyebilir:

? Engelliler: Bu, çeşitli engellerle etkileşim halinde birinin diğerleriyle aynı düzeyde topluma tam ve etkin katılımını engelleyebilecek fiziksel, zihinsel, zihinsel veya duyusal bozuklukları içerir2.

? Sağlık sorunları: Engeller, ciddi hastalıklar, kronik hastalıklar veya programa katılmayı engelleyen diğer fiziksel veya zihinsel sağlıkla ilgili durumlar gibi sağlık sorunlarından kaynaklanabilir.

? Eğitim ve öğretim sistemleriyle bağlantılı engeller: Çeşitli nedenlerle eğitim ve öğretim sistemlerinde performans göstermeye çalışan bireyler, okulu erken bırakanlar, NEET'ler (eğitim, istihdam veya eğitimde olmayan kişiler) ve düşük vasıflı yetişkinler engellerle karşılaşabilir. Diğer faktörlerin rol oynayabilmesine rağmen, bu eğitimsel zorluklar, kişisel koşullarla da bağlantılı olabilse de, çoğunlukla yapısal sınırlamalar yaratan ve/veya bireyin özel ihtiyaçlarını tam olarak dikkate almayan bir eğitim sisteminden kaynaklanmaktadır. Müfredat yapısı, öğrenimlerinin bir parçası olarak yurtdışında bir öğrenim veya öğretim hareketliliği üstlenmeyi zorlaştırdığında, bireyler de katılımın önünde engellerle karşılaşabilirler.

 

? Kültürel farklılıklar: Kültürel farklılıklar, herhangi bir geçmişe sahip insanlar tarafından engel olarak algılanabilse de, özellikle imkanları kısıtlı insanları etkileyebilir. Bu tür farklılıklar, genel olarak, özellikle göçmen veya mülteci geçmişine sahip insanlar - özellikle yeni gelen göçmenler -, ulusal veya etnik bir azınlığa mensup insanlar, işaret dili kullanıcıları, dil adaptasyonu ve kültürel içermesi olan insanlar için öğrenmenin önünde önemli engelleri temsil edebilir. zorluklar vb. Herhangi bir program etkinliğine katılırken yabancı dil ve kültürel farklılıklara maruz kalmak, bireyleri erteleyebilir ve katılımlarından elde edilecek faydaları bir şekilde sınırlayabilir. Ve bu tür kültürel farklılıklar, potansiyel katılımcıların program aracılığıyla destek başvurusunda bulunmalarını bile engelleyebilir ve bu da tamamen bir giriş engeli teşkil edebilir.

 

? Sosyal engeller: Sınırlı sosyal yeterlilikler, anti-sosyal veya yüksek riskli davranışlar, (eski) suçlular, (eski) uyuşturucu veya alkol bağımlıları veya sosyal marjinalleşme gibi sosyal uyum zorlukları bir engel teşkil edebilir. Diğer sosyal engeller aile koşullarından kaynaklanabilir, örneğin ailede yüksek öğrenime ilk erişen olmak veya ebeveyn olmak (özellikle tek ebeveyn), bakıcı, geçimini sağlayan kimse veya yetim olmak veya kurumsal bakımda yaşamış veya halen yaşıyor olmak .

 

? Ekonomik engeller: Düşük yaşam standardı, düşük gelir, geçimini sağlamak için çalışması gereken öğrenciler, sosyal refah sistemine bağımlılık, uzun süreli işsizlik, güvencesiz durumlar veya yoksulluk, evsiz olmak, borç içinde veya başkalarıyla birlikte olmak gibi ekonomik dezavantajlar mali sorunlar vb. bir engel teşkil edebilir. Diğer zorluklar, uzak bir yere veya daha da önemlisi yurtdışına giderken katılımcılarla birlikte "hareketli" olması gereken hizmetlerin sınırlı aktarılabilirliğinden (özellikle daha az imkâna sahip kişilere verilen destekten) kaynaklanabilir.

 

? Ayrımcılıkla bağlantılı engeller: Engeller, cinsiyet, yaş, etnik köken, din, inanç, cinsel yönelim, engellilik veya kesişen faktörlerle bağlantılı ayrımcılıkların bir sonucu olarak ortaya çıkabilir (belirtilen ayrımcılık engellerinin iki veya birkaçının birleşimi).

 

? Coğrafi engeller: Uzak veya kırsal alanlarda, küçük adalarda veya periferik/en dış bölgelerde3, kentsel banliyölerde, daha az hizmet verilen alanlarda (sınırlı toplu taşıma, zayıf tesisler) veya üçüncü ülkelerde daha az gelişmiş alanlarda yaşamak, vb. bir engel.

 

 

 

 

 

Dijital Dönüşüm

 

 

 

COVID-19 salgını, Avrupa'nın ihtiyaç duyduğu dijital dönüşüm için dijital eğitimin önemine daha fazla ışık tuttu. Özellikle, öğretme ve öğrenme için dijital teknolojilerin potansiyelinden yararlanma ve herkes için dijital beceriler geliştirme ihtiyacının arttığını vurguladı. Dijital Eğitim Eylem Planı'nın (2021-2027)4 stratejik öncelikleri doğrultusunda Program, öğrenicileri, eğitimcileri, gençlik çalışanlarını, gençleri ve kuruluşları dijital dönüşüme dahil etmek için bu çabayı desteklemeyi amaçlamaktadır.

 

 

 

Program, her tür eğitim ve öğretim kurumunda dijital teknolojilerin öğretim için sunduğu fırsatlardan nasıl yararlanılacağı konusunda kapasite ve eleştirel anlayış geliştirerek, Eylem Planının birinci stratejik önceliği olan yüksek performanslı bir dijital eğitim ekosisteminin geliştirilmesini destekleyecektir. ve her düzeyde ve tüm sektörler için öğrenme ve eğitim kurumlarının dijital dönüşüm planlarını geliştirmek ve uygulamak.

 

 

 

Program ayrıca, toplumun tüm seviyelerinde ve herkes için (fırsatı kısıtlı gençler, öğrenciler, iş arayanlar ve işçiler dahil) dijital becerileri ve yetkinlik gelişimini artırmayı amaçlayan eylemleri destekleyerek Eylem Planının ikinci stratejik önceliğini de destekleyecektir. Odak noktası, hem temel hem de ileri düzey dijital becerilerin yanı sıra günlük yaşam için gerekli hale gelen ve insanların algoritmalarla dolu bir dünyada gezinmelerini ve sivil toplum ve demokrasiye tam olarak katılmalarını sağlayan dijital okuryazarlığı geliştirmeye odaklanacak.

 

 

 

Eylem Planının bu iki stratejik önceliği doğrultusunda, AB düzeyinde dijital eğitim konusunda işbirliğini güçlendirmek ve iyi uygulamaların, birlikte yaratmanın ve deneylerin paylaşılmasına katkıda bulunmak için bir Avrupa Dijital Eğitim Merkezi kurulacaktır. Merkezin amacı, dijital eğitimi hayat boyu öğrenme perspektifinde ele alarak daha yakın sektörler arası işbirliği yoluyla Üye Devletleri desteklemek olacaktır. Merkez, dijital eğitimde daha çevik bir politika ve uygulama geliştirme yoluyla ulusal yetkilileri, özel sektörü, uzmanları, araştırmacıları, eğitim ve öğretim sağlayıcılarını ve sivil toplumu birbirine bağlayacak.

 

Program, bilgi, iletişim ve teknoloji araçlarının daha fazla kullanılması, fiziksel hareketliliğin ve sanal öğrenmenin ve sanal işbirliğinin birlikte kullanılması yoluyla hem Birlik içinde hem de ötesinde daha büyük bir hedef gruba ulaşmalıdır.

 

Katılımcıların Korunmaları, Sağlıkları ve Güvenlikleri

 

 Programın önemli prensiplerinden bir tanesi katılımcıların korunması ve güvenlikleridir. Erasmus programına katılan tüm katılımcılar kişisel ve profesyonel gelişim ve öğrenimi için tüm fırsatları değerlendirebilmelidir. Bunun gerçekleştiğinden katılımcıların fiziksel ve duygusal bütünlüklerine, zihinsel ve bedensel sağlıklarına ve tüm haklarına saygı duyan güvenli bir çevrede olduğundan emin olunması gerekir.

   Programa katılan her bir organizasyon katılımcıların güvenliğini, korunmasını sağlayan ve destekleyen, ayrımcılığı engelleyen prosedür ve ayarlamalar yapmalıdır. Gerektiğinde yetişkinler reşit olmayan(öğrenciler, meslek lisesi öğrencileri, gençler) katılımcılara eşlik etmelidir. Eşlik eden katılımcılar reşit olmayan öğrencilerin korunmasından ve güvenliklerinden ayrıca öğrenilen materyalin yeterli kalitesinden de emin olmalıdır.

   Ayrıca, aktivitelere katılan bütün talebeler, öğrenciler, acemiler, kalfalar, yetişkin öğrenenler gençler ve ekip üyelerinin katıldıkları aktivitelere yönelik risklere karşı sigortalatılması zorunludur. Program sürdürülen projeye uygun ulusal seviyedeki sigorta formatlarını aramayı proje organizatörlerine bırakmaktadır. Daha da ötesi, eğer katılımcılar proje organizatörlerinin sigorta güvencesi altındaysa, projeye özel ayrı bir sigorta üyesi olmaları gerekmez.

 

Her şekilde, şu alanların halledilmesi gerek

  • Gerekli olan her yerde, seyahat sigortası (valizin hasarlı veya kayıp olması durumunu da içerecek şekilde)
  • 3. Parti yükümlülükleri(Nerede uygunsa profesyonel yükümlülük veya sorumluluk için sigortayı da içerecek şekilde);
  • Kazalar ve ciddi hastalıklar(Kalıcı veya geçici iş görmezliliği de içerecek şekilde);
  • Ölüm(Yurt dışında gerçekleşmesi durumunda geri gönderilmesini de içerek şekilde).

 

   Eğer mümkünse katılımcıların Avrupa Sağlık Sigortası Kartına sahip olmaları önemle tavsiye edilir.Geçici seyahatler sırasında bu ücretsiz kart devletin sunduğu gerekli medikal ve sağlık ihtiyaçlarına İzlanda, Liechtenstein, Norveç ve Ab'nin 27 ülkesinde, aynı ücret(Bazı ülkelerde ücretsiz) ve şartlar altında aynı o ülkenin sigortalı bir vatandaşıymışsınız gibi erişebilmenizi sağlar. Bu kart hakkında daha fazla bilgi ve nasıl elde ebileceğiniz hakkında bilgi için bu linki takip edebilirsiniz.http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=559. 

   Son olarak, eğer proje 18 yaşının altındaki gençleri barındırıyorsa, ebeveynlerinin veya sorumlu kişilerinin projeye katılımlarının yetkilendirmesini elde etmek zorundadır.

 

Çokdillilik

 

   Çokdillilik Avrupa projesinin önemli temellerinden ve Avrupa birliğinin, farklılıkta birlik hedefinin güçlü sembollerinden bir tanesidir. Yabancı dillerin, işgücü piyasasındaki insanları daha iyi donatmak ve en iyi fırsatları değerlendirmek için gerekli beceriler arasında önemli bir yeri vardır. Avrupa birliğin her bir vatandaşın en azından iki yabancı dili genç yaştan öğrenme fırsatı olmalıdır hedefi bulunmaktadır.

   Programın özel hedeflerinden bir tanesi de dil öğreniminin ve dilsel farklılıkların özendirilmesidir. Dil yetersizlikleri avrupa eğitim, öğrenim ve gençlik programlarına katılımın önündeki en büyük engellerden birisidir. Hareketliliklerin daha efektif ve verimli olması, öğrenim performansının artması ve programın özel hedeflerine ulaşılmasına yardım etmesi amacıyla dil desteği verilmesine yönelik fırsatlar oluşturulmuştur.    Program dil hareketlilik geçiren katılımcıları desteklemek amacıyla dil öğrenme desteği sunacaktır. Bu destek çoğunlukla Erasmus+ Çevrimiçi Dil Desteği(EÇDD)(Erasmus+ OnlineLanguageSupport) platformu tarafından, farklı alanlara bağlı olarak yeri geldiğince değişen desteği, e-öğrenmenin sunduğu erişim ve değişkenlik avantajlarını kullanarak sunulacaktır. Erasmus+ Çevrimiçi Dil Desteği katılımcıların dil hakkındaki bilgilerini geliştirmesine, pratik etmesine ve değerlendirmesine imkan sunacaktır. EÇDD dışında, işaret dili veya braille gibi diller ihtiyaç duyan özel hedef gruplarına destek vermek amacıyla, finansal dahil etme desteği kategorisinde verilen hibeden de faydalanarak sunulabilir. İş birliği projeleri kapsamında dil öğretimi ve öğrenimi de ayrıca yürekten desteklenmektedir. Yenilikçi ve başarılı, dil becerilerini geliştirmeyi amaçlayan uygulamalara, öğretim ve değerlendirme metotları, eğitsem materyal geliştirme, araştırma, bilgisayar destekli dil öğrenimi ve yabancı dil kullanılarak yapılan girişimcilikler örnek olarak verilebilir.

   Avrupa komisyonu Avrupa Dil Etiketi(ADE)(European Language Label) ödüllerini çokdillilik alanında kaliteyi farkettirmek, harika projelerin sonuçların paylaşılmasını desteklemek ve dil öğrenimine toplumun ilgisini çekmek amacıyla resmileştirmiştir. Ulusal ajanslar ADE ödüllerini yılda bir veya iki yılda bir olmak üzere dil öğrenimi veya öğretimi alanında oldukça başarılı olmuş, yaygınlaştırılmış bir Erasmus+ Projesini tamamlamış olan eğitim ve öğrenim organizasyonlarına verecektir. Seçilen Erasmus+ projeleri dışında, Ulusal Ajans ADE ödülünü diğer dil öğrenimi ve öğretimi alanında kapsayıcı, dahil edici ve yenilikçi girişimleri de ödüllendirebilir.

 

Uluslararası Boyut

 

   Erasmus+hareketlilikte, işbirliği ve poliçe diyaloğu aktivitelerinde oldukça güçlü uluslararası bir boyut içeriyor(yani programla ilgisi olmayan üçüncü ülkelerle işbirliği). Erasmus+ Avrupa organizasyonlarını küreselleşmenin, iklim değişiminin ve dijital dönüşümün getirdiği küresel zorluklara karşı, üçüncü ülkelerle uluslararası hareketlilik ve işbirliğini yoğunlaştırarak, destekliyor ve Avrupa birliğinin küresel bir güç rolünü güçlendiriyor.

   Erasmus+ Ayrıca hareketlilik, değişim ve kapasite geliştirme yoluyla toplumsal bağlar oluştururken, sosyal dayanışmayı, insan gelişimini, çalışabilirliği, aktif katılımı ve insandan insana işbirliği kanallarını yaygınlaştırmak için; değerlerin, ilkelerin ve ilgilerin ortak öncelikleri olarak belirliyor. Aktiviteler kalite, modernleşme ve işe alınabilirlik gibi sorunlara; programla alakası olmayan üçüncü ülkelerde gelişmişlik, yeşil ve sürdürülebilir sosyoekonomik dönüşüm, büyüme ve gelişme için, giderek artan bir alaka ve geri dönütlü eğitim ile insani ve enstitüsel gelişim, dijital dönüşüm büyüme ve işler iyi yönetim ve barış ve güvenliğe katkı sağlayarak yanıt sunuyor. Programla alakası olmayan 3. ülke gençlerinin katılımı, daha dayanıklı, ortak güvene ve kültürler arası anlayışa dayanan toplumlar inşa etme sürecinde programdaki ana anahtarlardan biridir.

 

Becerilerin ve Yeterliliklerin Tanınması ve Onaylanması

 

  Erasmus+ yeterlilikler, beceriler, nitelikler için AB şeffaflık ve tanılama araçlarını özellikle de Europass, Youthpass, Avrupa Yeterlililik Çerçevesi(European Qualifications Framework), Avrupa Kredi Aktarımı ve Birikimi Sistemi(European Credit Transfer and AccumulationSystem), Avrupa Kalite Güvence referansı Çerçevesi European Quality Assurance Reference Framework), Avrupa Kalite Güvence Kaydı(European Quality AssuranceRegister), Yüksek Öğretimde Kalite Güvencesi için Avrupa Bağlantısı(European Association for Quality Assurance in Higher Education)nı , ayrıca bu araçları destekleyen Ulusal Akademin Tanıma Bilgi Merkezi(the National Academic RecognitionInformation Centre), Avruparehber ağları(Euroguidance Networks),Ulusal Europass Merkezleri ve Avrupa Yeterlililik Çerçevesi Ulusal Kordinasyon Noktaları gibi AB kapsamlı eğitim ve öğretim ağlarını  destekliyor. Bu araçların ortak bir amacı ise yeterlilikler, beceriler ve niteliklerin hem ulusal hem de uluslar arası çapta, Eğitim ve Öğretimin tüm alt sistemlerinde ve iş gücü piyasasında; bu beceriler ister örgün ister başka öğrenim tecrübeleri(Çalışma, gönüllülük, online öğrenme gibi) sonucunda elde edilmiş olsa dahi daha kolay tanımlanabildiğinden ve daha iyi anlaşıldığından emin olmaktır.

  Bu hedefleri başarabilmek için, araçlar eğitimin uluslarasılaşması, dijital öğrenmenin artan kullanılışı gibi yeni durumlara karşılık verebilmesi ve öğrenenlerin ihtiyaç ve hedeflerine paralel giden esnek öğrenme yollarının yaratılmasına destek olabilmelidir. Araçlar da gelecekte daha tutarlı ve basit olmasıyla; öğrenen ve çalışanların daha rahatça öğrenme ve çalışma için hareket edebilmesine imkan sağlamak için  değişime uğramaları gerekebilir.   Gençlik alanında Youthpass ve Avrupa Öğretim Stratejisi(EuropeanTrainingStrategy) gibi tematik stratejiler bu alanlarda daha da fazla destek sağlamayı hedeflemektedir.    

 

Projeleri ve Sonuçlarını Yayarak Etkisini Arttırmak

 

   Projeleri ve sonuçlarını paylaşmak farklı seviyelerde etkinin varlığından emin olmak için çok önemlidir. Aksiyona bağlı olarak, başvuranlar hem proje sürecinde hem de proje sonrasında, Erasmus+ Projelerini ve sonuçlarını paylaşmaya dair plan yapmaları gerekmektedir. Proje başvurularında bu durumun gerçekleştiğinden emin olmak için proje başvuruları alakalı olan criterlere göre değerlendirilecektir. Projeden faydalanan taraflar ayrıca iletişim faaliyetlerinin başarılı olduğunu hem nitelik hem nicelik yönünden denetleyecek ve değerlendireceklerdir. İletişim ve yaygınlaştırma aktivitelerinin seviyesi ve yoğunluğu, farklı erasmus+ aksiyonlarının hedeflerine ve amaçlarına orantılı olacak şekilde planlanmalıdır.

   Faydalananlar, Avrupa Birliğinin, etkinlikler, internet siteleri, yayınlar gibi tüm iletişim ve yaygınlaştırma aktiviteleri ve ürünlerini desteklediğini açıkça kabul etmelidir. Önemli bir nokta olarak, faydalanan tarafların Avrupa Birliği ambleminin kullanılan tüm iletişim materyallerinde bulunduğuna ve bu amblemin hibe antlaşmasında verilen hükümlülüklereuyduğundan emin olmaları gerekir. Bu hükümlülüklere uyulmadığı taktirde verilen hibe miktarı azaltılabilir.

   Başarılı bir iletişim ve yaygınlaştırma planı oluşturmak için başvuralnların aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurmaları gerekmektedir.  

  • İletişim Hedefleri: İletişim Aktivitesi ile neyi başarmak istediğini tanımlamak. (Yani farkındalığı arttırmak, sosyal değerleri desteklemek, gelecek için yeni ortaklıklar geliştirmek Pratikleri veilkeleri etkilemek gibi)
  • Hedef grubu veya İzleyiciler:Sonuçların ulaştırılıp bundan faydalanabilecek kişiler kimlerdir? Olabildiğince detaylandırmaya çalışın. Bu kişiler genel toplum, menfaat sahipleri, uzmanlar ve ilgilenen diğer gruplar, Karar verenler veya medya organları olabilir.
  • Bağlantı ve Aktiviteler: Proje başvuranlarının hedef kitleye ulaşmak için sosyal medya, etkinlikler, yayınlar gibi hedeflerin ihtiyaçlarını karşılamak için  en etkili ve uygun kanallarını ve aktivitelerini seçmeleri gerekiyor. 
  • Proje Sonuçları(Çıktı ve Sonuçlar) iyi bir  uygulama rehberi, pratik bir araç veya ürün, araştırma raporu, hangi beceri ve bilgilerin kazanıldığı ve benzeri düşünülebilir. Proje sonuçları ayrıca Erasmus+ Proje sonuç platformunda da paylaşılmalıdır. 
  • Zamanlama: Performans Göstergeleri: Performans göstergeleri, uygulama, iletişim ve yaygınlaştırma sürecinde ilerlemeyi izlemek(ve gerekli değişimlere izin vermek) ve başarısını değerlendirmek için değerli yönetim araçlarından olabilir.
    • Farklı aktivitelerin yapılma zamanlarını iyi planlamak(basamak taşları veya iş planına uyarak) 
    • Projenin ilerleyişine göre esneklik sahibi olan gerçekçi hedefler belirlemek.
    • Hedef kitlenin ihtiyaçlarındaki değişimler§   
    • İlkeler ve prosedürlerdeki gelişimler.  

Yayın Tarihi: 06.01.2022